2008. december 8., hétfő

Advent 2. vasárnapja

Ezen a hétvégén a díszítésre és a fára való mézeskalácsot sütöttük meg. Bár ennek is nagy a sikere, az enni valónak szánt idén is a reform mézes recept lesz. Barnacukorral és tk liszttel.
Bevallom, így sokkal könnyebb volt dolgozni, hogy volt segítségem:



Tavaly karácsonyra kaptam Zolitól két mézeskalácsos könyvet, az egyik hagyományosabb, magyarosabb figurás, a másik kicsit "ámerikásabb". Na, ebből csináltuk meg szombat este az "utcai fények"-nek elkeresztelt csodát. Nagyon egyszerű, bár nekem sosem jutott volna eszembe: a házikó ablakai és ajtói helyét 5 perc (kb félidő) sütés után fel kell tölteni összetört keménycukorral, ami a fennmaradó 5 perc alatt gyönyörűen beleolvad, majd kihülés után beleszilárdul. Természetesen mindezt sütőpapíron, mert a tepsire ráég!!!!!!! A házacskákat kitettük a kandalló párkányára, mögéjük mécsest tettem (persze tegnap a mécsesgyújtáskor kettő le is esett és eltört :S). Nekem nagyon tetszenek!

3 megjegyzés:

Borisz írta...

gyönyörűek lettek! és persze így könnyű, ilyen segítséggel...;))))))))

Névtelen írta...

tök jók a házikók, szép munka! Réka+Zoli nagyon kedvesek :)))))))) mielőtt fejbe kólintsz, nekem nagyon bejön az apa-lánya idill :D

Tücsi írta...

Nekem is, csak kevés az ilyen alkalom :(