2011. január 5., szerda

SZOP(tat)ÁS

A címmel ellentétben (az esetek többségében) pozitívan állok a dolgokhoz, csak gondoltam adok egy kis élt a dolognak :)

Érdekes a téma, mert:
- aki tudott, az nem érti, másnak miért nem megy, mit görcsöl rajta
- aki nem tudott, de nem is akart, az végképp nem érti, mi a szöszt görcsölök rajta
- aki nem tudott, de akar(t), az meg esetleg talál még ötleteket :)

Szóval: Dorottyával elég jól beindult a tej dolog, de sajna meg is torpant és ha a fejem tetjére állok (és ez egy humánus módszer lenne), akkor sem akaródzik az elégséges szintre emelkedni a napi betevő mennyisége. Végül is 2 hónap alatt eljutottunk oda, hogy napi 2x kap csak tápszert. Ami azért jó dolog, mert Rékával ilyenkorra már csak napi 30-40 ml volt összesen. Amennyi most van, annyi Rékának nagyon sok időre elég lett volna, csakhogy Dorottya nagy zabagép, megenne étkezésenként 100-120 ml-t.

És persze miért is lennék "átlag", nálam minden máshogy működik, mint "normál" esetben. ha gyakrabban szopik, akkor már délután elfogy a lé. A legtöbb hajnalban van, amikor van ideje begyűlni. Szóval a gyakori mellretétel nem jött be.
akkor következzen egy kis összefoglaló:

Italok:
- maláta minden formában (alkoholmentes sör, ovomaltine, macikávé...)
- őszibaracklé, minél magasabb %-ú (én sió 50%-ost veszek, az még megfizethető)
- szoptatós teák (mecsek, laktoherb, hipp natal kipróbálva, de még csomó fajta van, az összetevők általában ugyan azok)
- kecskeruta (na, ezt MÉG nem próbáltam, csak Rékánál)
- görögszénamag (másnéven lepkeszegmag, ez van a More milk kapszulában)
- ásványvíz
Ebben a formában úgy néz ki egy napi betevő italom, hogy 5 filterből főzök 1,5 liter teát. azt elosztom 3 db 1,5 literes üvegbe, 1l őszilevet bele-bele harmadolok és felöntöm vízzel. Reggel-este iszom fél-fél liter "tejeskávét".

Ételek:
- Mars csoki :D maláta van benne
- Ananász
- tészták
A rántott leves, madártej dolgokban nem hiszek, akkor elég lenne lisztet enni, vagy tojást. A felsoroltak azok, amiket összevadásztam, de személyre szólóan természetesen lehet valami befutó... :)

Kiegészítők:
- More milk plus kapszula (aranyárban, bár sokaknak segített, sajnos nálam elmaradt az átütő siker, nem kezdett tőle folyni a tejem)
- Milk&love (herbária koppintott a more milkről. Kevesebb hatóanyag van egy tablettában, viszont az ára kedvezőbb. Ettől sem lettem fejőstehén, de ezt szedem a biztos-ami-biztos alapon)
- Homeopátiás szerek:
- Urtica urens ch5
- rycinus communis ch5
- Phytolacca americana ch5
- Alf alfa d6
Az alfalfáról írták, hogy azonnali tejcsorgást okoz. Lehet, de nem nálam :(

Egyéb:
- Pihenés (ha-ha-ha)
- Gyakori mellre tétel (sajna nem vált be)
- Helyes szopizás (akinek kicsi kétsége van, forduljon bátran tanácsadóhoz. Nekem nagyon jól esett, amikor Sződy Judit eljött, megnézte, hogy szopizik Dorottya és abban nem talált semmi kivetnivalót)
- Mindig kifejni a maradékot (de csak akkor, ha szaporítani akarunk!!!)
- Szaporító fejés: 7 perc egyik, 7 perc másik cici fejés, utána 5-5, 3-3, 2-2, 1-1 perc. Durva, de nekem ez sem jött be...

Legvégül a kisördög... Rábukkantam a neten egy olyan gyógyszerre, melynek mellékhatása, hogy emeli a prolaktin szintet. Refluxra, hányás, hányingerre szokták adni. Átjuthat az anyatejbe, de csecsemőknek már 3 hós kortól felírható ez a gyógyszer, ha kell, tehát annyira nem lehet káros. Sajnos az én esetemben valószínüleg az áll fenn, hogy a szervezetem nem termel elegendő prolaktint, tehát ez a megoldás lehet, hogy jó lenne... Nyugaton erre is törzskönyvezve van, csak Mo-n sokkal szigorúbbak a szabályok.
Amikor egy nap egyszer sem sikerül jóllakatnom a gyereket és rámtelepszik a fekete köd estére, akkor szó nélkül bekapnék egyet, csak hogy átélhessem egyszer azt, hogy azért alszik el rajtam a gyerek, mert jóllakott, nem pedig mert már belefáradt a dudlizásba.

Szó ne érje a ház elejét, én már attól is boldog vagyok, hogy Dorottya egyáltalán tud szopizni és van is valamicske. Csak vérszemet kapok és a maximumot akarom neki nyújtani.

Nincsenek megjegyzések: