2007. december 19., szerda

Az elvek

Ennek külön bejegyzést szentelek, mert nem akarom keverni a mindennapokkal.

Lassan kezdek "megijedni". Eddig az összes gyerekneveléssel kapcsolatban felállított elvem dugába dőlt. Most a legújabb a kajálással kapcsolatos.

Eddig csak lájtosan próbálkoztunk a hozzátápival, úgy voltam vele, hogy majd jelzi a gyerek, ha kell neki más. Azért már vagy 4 hónapja kóstolgat a kisasszony, de eddig 3-4 kanál volt a max. Persze kivételek itt is akadtak, de a kezdeti lelkesedés hamar leapadt. Viszont az elmúlt hetekben nem hogy hízott volna, de még fogyott is... Jól van, nem cicózunk, egyen a gyerek, úgyis 3x-osan szoktam csinálni a kaját neki (tápiban oldom fel a pelyheket, abba teszem a gyümit, vagy zöldséget). Pár idegörlő etetésen túl (persze csak nekem, ő nagyon jól szórakozott azon, hogy a szemüvegemre brümmög különféle pépes ételekt), úgy voltam vele, nézzük meg, mit szeret a gyerek. Vettem egy doboz Milupa tejpépet (én csak műtrutyigenyónak hívom). Hát nem két pofára tömi a gyerek????? És közben még morrantásokat is hallat, így adva tudomásomra, hogy ez finom. A pozitívum ebben, hogy azóta szivesebben elfogad mást is, pl zöldborsó pürét, céklát, répát. Eddig inkább gyümis volt.

És most jön az elvi rész. Szerettem volna, ha a gyerek nem nagyon eszik cukros vackokat. Nem vagyok egy nádszál királykisasszony és nem szeretném, ha Réka is súlyproblémákkal küzdene már fiatalon. Sajnos a társadalmunk efelé megy, egyre több a duci kisgyerek. Persze Réka most Letornázza a felesleget, mert szerintem többet mozog, mint egy átlagos 9 hónapos (legalább is többet mozgatom). Csak nem szeretném, hogy a szervezete hozzá szokjon a finomított cukrokhoz, inkább gyümólcs formában vigye be a szervezetébe.
Most ott járok, hogy jó, naponta 1x kapjon a gyerek ilyet, de csak bizonyos mennyiséget, utána, ha kér még, kap gyümit. Ez ma sikerült.
És ma volt az első nap, hogy kihagyott egy tápizást. Megint egy lépcsővel közelebb kerültünk az esküvőjéhez... :-)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A tejpépben van cukor?
Ríd

Tücsi írta...

Egy kész adagban 37g, ami (csak az érdekesség miatt) pl az Atkins diétában egy felnőtt napi megengedett mennyiségének majdnem a fele... :-S

És az most nem a Holle meg ilyenek, most a Milupáról írtam, azt vettem neki.

Névtelen írta...

Szia!! Ahogy olvastam amiket írtál,hát én egy 3 gyerekes anyuka vagyok,de amit csinálsz én ezzel nem értek egyet.Hisz ahogy olvastam gyermeked koraszülött, de annyira mégse, hogy megvond őt minden jótól. Könyörgöm!!! Ez a csöppség mit eszik!!Ahogy a csontot ette,azon se volt sok hús.Már ilyenkor enni kénne olyan dolgokat is, amelyből tud több energiát meríteni,mivel sokat is tornáztatják. Biztos vagyok benne,hogy édesanyád se így csinálta,ahogy mondtad nem úgy nézel ki.Fogadd meg a tapasztaltabb tanácsát, mert az első gyermekemet én is óvtam mindentől, a végén 1 évesen rágni se tudott. Ne haragudj de ezt le kellett írnom.

Névtelen írta...

Nuk, először is megértelek, baromi nehéz egy rosszul evő gyereket rendesen táplálni (Isti is ilyen volt, most már utólag látom, hogy Lili szabályosan üvölt a kajáért, és még az abroszt is megenné), NEM BENNED VAN A HIBA! Sztem teljesen igazad van a kétségeidben, a cukorra valóban nincs szüksége a picikédnek, a Milupák helyett inkább a Holle pelyheket egyétek, vagy a DM-nek a cukormentes tejpépjét, ha már. A tejpép nem csak a cukor miatt gáz, már abban is van aroma, meg tartósító, finomított stb. Ha úgy tapasztalod, hogy az édeset kívánja, akkor tegyél egy kis almát vagy banánt a zöldséghez. Vagy pl. a krumplihoz+húshoz is. Vagy a DM-ben/bioboltokban lehet kapni fruktózt, és azzal édesíts, ebből kevesebb is kell, mint a cukorból, és ízre is tökéletes.
Aztán nehogy legközelebb meg sörösüveggel fotózzátok a lyányt, mert kiküldik rátok a gyivit ;D