2007. december 26., szerda

Evés

Azért teszem be most ezt a kevésbé karácsonyi témát, mert kaptam az evős írásomra egy kommentet:

"Szia!! Ahogy olvastam amiket írtál,hát én egy 3 gyerekes anyuka vagyok,de amit csinálsz én ezzel nem értek egyet.Hisz ahogy olvastam gyermeked koraszülött, de annyira mégse, hogy megvond őt minden jótól. Könyörgöm!!! Ez a csöppség mit eszik!!Ahogy a csontot ette,azon se volt sok hús.Már ilyenkor enni kénne olyan dolgokat is, amelyből tud több energiát meríteni,mivel sokat is tornáztatják. Biztos vagyok benne,hogy édesanyád se így csinálta,ahogy mondtad nem úgy nézel ki.Fogadd meg a tapasztaltabb tanácsát, mert az első gyermekemet én is óvtam mindentől, a végén 1 évesen rágni se tudott. Ne haragudj de ezt le kellett írnom."

Akkor most tiszta vizet öntök a pohárba, már azért is, mert egy kicsit ez a komment bánt (és megjegyzem, alá sincs írva, hogy esetleg személyesen, de mindegy...), és itt most nem a saját túlsúlyomra céloztam :-)))

1., megcáfolandó: az óvás
Én nem óvom mindentől a gyereket, de aki ismer, az sztem ezt tudja, elvégre már elég sok helyről megkaptam, hogy elég lazán kezelem a gyereket. Ha mondjuk anyuék (vagy akárki) a szájába akarnak tömni valamit ( DE PERSZE NEM SZOKTÁK), azt nem azért ellenzem, mert imádom éheztetni a gyereket, hanem azért, mert ellenőrzött körülmények között szeretem az új dolgokat bevezetni. Mert esetleg bármi baja van a gyereknek, nem tudhatom, hogy mit, mikor, mennyit evett stb stb stb.

2., megcáfolandó: a csont
Direkt nem volt rajta hús, mivel Réka még nem evett húst. A csontot csak a fotó kedvéért adtuk neki oda. De ez megint lényegtelen. Aki ismer, az nem gondolja, hogy az apja ott cubákolja a fél pulykát, a gyerek meg a leevett csontot kapja... Nem Piricsen (vagy hol) lakunk...

3., megcáfolandó: az evés
Réka 5 hónapos kora óta (normál korban 3,5 hós lett volna) kóstoltatva van, pont azért, mert tisztában vagyok vele, hogy több energiára lenne szüksége a sok mozgás miatt. De baromi nehéz úgy etetni a gyereket, hogy autósülésbe lehetőleg ne üljön, ültetni nem szabad (meg nem is igazán tud), fogd az öledbe úgy, hogy a "rossz" reflexei oldva legyenek, közben próbáld kanalazni a szájába a cuccot. Persze ha épp nincs annyira kedve, vagy fáradtabb, állandóan feszít, amit mostmár fizikailag megeröltető gátolni.
A hülye betegségek (most sajna megint) miatt kanálfóbiája van, amit több napba telik leküzdeni. Tudom, ez hülyén hangzik, de tegnap reggel adtam neki egy kiskanál Stodalt (és az még finom is, sztem), azóta megint nem nagyon hajlandó kanalazni. És aki most szeretne, dobáljon meg kővel, állok elébe, de a nagymamám által ajánlott "vágd le a cumi végét és úgy add a főzeléket" verziót nem szeretném.

Én (mi) lennék a legboldogabb, ha a gyerek rendesen enne és nem kéne azon izgulnom, hogy a 10 kanál pép után, ha megiszik 1-1,5 dl tápit, akkor az elég-e ésatöbbi ésatöbbi.
De tovább megyek: én lennék a legboldogabb, ha a gyerek már ÜLNE az etetőszékben és dobálná szerteszét a kaját a konyhában és olyan pufók lenne, hogy ne lássam mindig AZT a kifejezést a dédimamák arcán... (és most megint egy tök hülyeségen izgattam fel magam annyira, hogy megingott a hitem abban, hogy jó anya vagyok-e...)

És avégén, hogy nekem is megmaradjon, ezeket eszi már a gyerek:
banán
őszibarack
sárgabarack
alma
körte
mandarin
narancs
répa
krumpli
sütőtök
paradicsom
spenót
zöldborsó
kifli
kenyér
babakeksz
tejpép (banános, vaníliás, csokis)
pelyhek (rizs és zab)
pulykacomb-csont :-)

46 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!Bocsi, de nem azért írtam ezt a "ahogy a csontot ette", és nem is arra céloztam,hogy a lerágott csontot adtátok neki, hanen arra, és amire választ is kaptam, hogy még húst se adtál neki.Ja és az evés, másnak se
könnyű, de én nem is igy értettem.
Én nem azt akartam ezzel, hogy fogd le a gyereket és tömd!Hanem a kaja minőségére gondoltam. Minnél táplálóbb kajákat adni neki, egy kis hús stb..stb... (pl:húsleves,ebbe minden benne van)
Nem akartam bántó lenni,de nem is igen írok már, írjanak a többiek:
fruktóz és pehely szakértők stb...stb...

Névtelen írta...

Drága Nuk, ne vedd a szívedre :) Tegnap én is hallgattam egy sort a déditől, hogy miért nem ehet ez a szeeegény gyerek húst (mi még csak 1,5 hónapja kezdtünk kóstoltatni, a korban ajánlott zöldség-gyümölcs kínálatot se próbáltuk még végig) meg valami "táplálóbbat"!?? Mire apjuk, aki megelégelte a korholást: "azért, mert mi nem szeretnénk, hogy megnőjön. Mi azt szeretnénk, hogy pici maradjon, mert ez egy bonsai gyerek!" Innentől kezdve nem firtatták :))))))
A fő táplálék ebben a korban még a) anyatej b) tápszer, és nyugodt lehetsz, elég tápláló, és minden benne van, amire a gyermeknek szüksége van. Ha csak ezt enné, akkor is szépen fejlődne. Szvsz nincs is több kalóriaszükséglete Rékádnak, mint bármely más, ebben a fejlődési szakaszban lévő babának, aki kúszik, felfedez, úton van a lakásban. Mikor Istókkal jártunk nap mint nap a fejlesztőbe, az étvágya egyáltalán nem nőtt, csak a pihenésigénye (fáradtabb volt), és mikor nem volt fejlesztő, nem lehetett lelőni, ahogy írtad Te is :)
Votivia, fruktóz- és pehelyszagértő :P

Tücsi írta...

Az evés másnak sem könnyű, de akkor nekünk nehéz... Nekem az könnyebbnek tűnik, ha a gyerek ül a székben és lehet vele játszani, hülyülni és nem akar percenként "kiugrani" (értsd:kifeszíti magát) a kezemből...
De mindegy, szép sorjában fog kapni mindent, elvégre nem fog tápot enni felnőtt koráig!
Egy kedves barátom szokta mondani: mindenkinek a saját problémája a legrosszabb, én ezt most nehéznek gondolom, várom, hogy megoldódjon és elmerülhessünk Rékával a kulináris örömökben!!!

És légyszives Írj továbbra is, mert rávilágítassz dolgokra, amik esetleg homályosak a blogban. És nincs sértődés, meg ilyesmi, jó???? ;-)))

Névtelen írta...

Szia Nuk!
Lehet, hogy már vki kérdezte, de a mandarint, narancsot lehet neki? Nem az van, hogy a citrus-féléket csak 1éves kor után?
A többit meg te tudod, hiszen te foglalkozol vele nap mint nap, tudod, mi az igénye egyrészt, másrészt úgyis szépen maguktól jelzik az igényeiket- pl azt hittem, Ábel sosem szokik le a tápszerről és a cumisüvegről. Aztán egyik napról a másikra mintha elvágták volna, egyik sem kellett neki. És itt is mindig jön mindenki azzal, hogy sovány, etessem másképp stb. Neki meg változó az étvágya, nem is erőltetem.
Persze Réka más tészta a feszítés stb miatt. Egyszóval ezt te tudod. :)

Tücsi írta...

Én a kismamás füzetben úgy olvastam, hogy akkor kell 1 éves korig várni, ha előfordult allergia a családban. Ha rosszul tudom, így jártam... :-)))

Névtelen írta...

nem tudom, csak kérdeztem, én vártam citrussal (asszem) egy éves korig, bár a popsiját még utána is kicsípheti állítólag (nekünk nem volt ilyen)
lényeg a lényeg, hogy hajrá, nagyszerű anya vagy! :)

Tücsi írta...

na azéé! :-)

eccehomofaber írta...

Általános szabály (nemcsak az én blogomban), hogy névtelenül hozzászólni nem szép dolog.

Hát igen, egy jó kis húsleves, amiben minden agyon van főzve, biztosan rengeteg tápértéket tartalamaz egy kisgyermek számára.

WHO ajánlása szerint 1 éves korig kizárólag, majd 2 éves korig ajánlottam a fő táplálékforrás az anyatej/tápszer, bármilyen egyéb dolog lényegesen kevesebb tápanyagot és főleg kalóriát taralmaz, így azoktól biztosan nem fog úgy hizni, mint a tápszertől/tejtől, ezért ezt az időszakot nem véletlenül nevezik hozzátáplálásnak

Az én nagymamámnak 7 gyereke volt - ennek megfelelően tud ő is okos tanácsokat adni ;-))

Puszillak én, mint fruktóz- és pehelyszakértő II.

eccehomofaber írta...

Hű, az előző nagyon szigorúra sikeredett, elnézést érte, de egy egyébként is aggódó anyukát csak még jobban elbizonytalanitani nem célszerű.

Névtelen írta...

Nuk, én például még ennyit sem adok a gyereknek. ;) Ugyanis mindent kigyomláltam, ami a pocakjának rosszat tett, vagy ami puffaszthatja. Nálunk ezért ohne banán, zöldborsó, sárgarépa, sárgabarack. Nem adtam még neki paradicsomot és citrusokat, majd 1 éves kor után. Tejpépet sem kapott, de majd fog, szintén 1 éves kora után. Viszont husit már kapott, az igaz. Szóval miért is ne lennél jó anya? Szerintem csak másokat adtál eddig Rékának, mint én Tüncinek, de ennyi. Az enyim ennek ellenére egyre husibb, pedig nem is eszik sokat. Szerintem ez nagyon sok mindentől függ - mármint a súly, nemcsak attól, hogy mit adsz és mennyit.
Pussssszi!

Ancsipancsi írta...

Névtelen anyuka bunkón fogalmazott, mégis van némi igazság abban,amit írt, hiszen az ominózus hozzátápi táblázat (amely a citrusokról ír), biztos leírja, hogy 6 hós kortól vezethető be a husi, s 9 hósan már bizonyosan nem árt. Érdemes tehát kipróbálni a húsos (pempősített, 6 hós kortól ajánlott) bébiételeket, hátha megváltoztatná a gyerek étkezési szokásait/hozzáállását a kanalas kajához. (s segítene neki erőt adni a további tornákhoz)

Én kb. 1-1,2 éves koráig karban tartva etettem kanállal is (eszembe se jutott, hogy ülésbe kellene ültetni), s utólag megnézve a videokat, szerencsétlen gyerekem szinte félig fekve ette a bébiételt :), de nem emlékszem, hogy ez neki gondot okozott volna.

Ez, hogy valaki jóval korábban bevezeti a citrusokat, mint ajánlott, s jóval később a húst, mint ajánlott, pont azt bizonyítja, hogy a hozzátáplálási táblázat nem szentírás, létezik a szülő szabadsága, a "próba szerencse", és a "nekem bevált módszer" is; s a gyerek felnő így is, úgy is.

Névtelen írta...

"Indianyo írta...
Hát igen, egy jó kis húsleves, amiben minden agyon van főzve, biztosan rengeteg tápértéket tartalamaz egy kisgyermek számára."

Ezt hogy érted? Ugye nem gondolod, hogy a főzéssel bármit is változna az ételek tápértéke? (tápérték = az étel által szervezet számára biztosított energia [kcal/kjoule])Az "értéke" már annál inkább változik, pl. csökken, vagy elvész a vitamin tartalma.

Névtelen írta...

én, mint 3 gyermekes, kibaszott sok tapasztalattal biró anyuka elmesélem, h (mert még csak az első kettőről tudok biztosat mondani)a két nagy, KÉT éves kora körül kezdett el "RENDESET" és "RENDSZERESEN" enni.
Azaz, addig ettek-ittek ezt-azt, de semmit nem vittek túlzásba, kivéve az anyatejet, és mégis szép szál legények lettek. Első 16 kilós volt két évesen, a másik pedig 12 kiló vasággyal.

Én, mint 3 gyermekes anyuka ;))) úgy gondolom, tanácsot adni CSAK AKKOR illik, ha ezt kérik. SOHA SENKI nem kap tőlem tanácsot. Az olyan, "szerintem igy, meg igy kéne csinálni"-szerűeket.
ezektől borsódzik a hátam.
sztem nem szép dolog ez.;))) Nem illendő.
nem vagyok semmilyen szakértő, és csak azért, mert 3 gyereket nevelek nem érzem magam feljogositva arra, h mások életébe beleszóljak, még akkor sem, ha esetleg úgy látom, nem jól csinálja, nincs igaza. Az én gyerekeimet itthon úgy nevelem, ahogy ÉN látom jónak. A többiek, az ő kis otthonaikban pedig úgy, ahogy ŐK látják jónak.
És ha ezt megosztja egy blogban a nagyvilággal? Engem ez akkor sem jogosit fel semmire...

zsanci, aki semmihez sem ért, és semminek sem a szakértője...
(és ha már itt tartunk, ÉN biztos nem adnék még egy ekkora gyereknek se húst, se mandarint, se se se semmit az almán, krumplin, sütőtökön kivül) de ugye, mindannyian MÁSOK vagyunk, és ez a SZÉP ebben az egészben.

Névtelen írta...

Szia! Én 28. hétre szültem a gyermekemet,72 dkg-gal. Most 6 hónapos, de már 4 hónapos kortól mást is igényelt., mint a tápszert, mivel szoptatni se tudtam.Igy hát félve, de láttam a gyereken, hogy ez neki kevés. Bébiitalt, gyümit, zöldsit adtam neki, és imádta. Mára már habzsolja a tejszeletet, levest, kenyérhéján a pöriszaftot szopogassa, és nagyon jó kedélyű, vigyorgós, hiszen én ilyen vagyok ha finomat eszem.S nem szeretném ezt elvonni a gyermekemtől.Én 8 hónapos kortól tejre váltok. Votívnak üzenem lehet, hogy szépen fejlődne ha csak tápszer és tej, csak az a baj, hogy elégnek már nem lenne elég.Főleg ilyet ne írj,hogy egy kuszó-mászó gyereknek elég.Ahogy fedezi fel a világot úgy fedezné fel az ízeket.Vedd lazábbra az étrendi stílust, és akkor valószínűleg elmerülsz a kulináris örömökben.(én már érzem)

Ági írta...

Lehet, hogy analfabéta vagyok a témában, de az autósüléssel vagy a dönthető etetőszékkel mi a probléma, ha jobban szeretnéd "ültetve" etetni? Nálunk legalábbis beváltak, mikor Hanga sportot űzött abból, hogy szétprüszkölje, meg szétkenje a főzelékeket.

Névtelen írta...

Szia! Bunkónak néznek,pedig nem akartam az lenni. De én azt vallom, hogy egy kúszó-mászó gyereknek nem elég a tej v. a tápszer.Hogy lenne? Minnél többet mozgunk annál több energiára van szükségünk, azt pedig kaja formájába visszük be. A húslevesre visszatérve, miért talán nyersen adod neki a répát? Nem finomabb egy kis húslevesbe. Figyeld meg jobban megeszi!!! WHO szerint 1-2 éves korig tej v. tápszer. OK. rendben van, ez reggel v. este, de napközbe rendes étkezés.Könyörgöm!! Stasztikára meg könyvekre alapoztok, nem a gyerek igényeire.

Névtelen írta...

A fruktóz meg a (Holle) pehely 2 bejegyzéssel lejjebről jött át, https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4060225017125401736&postID=373751956993894860
egyesek szerint a (lehetőségekhez képest) egészséges étkezés talán vmi úri huncfutság.
Sztem viszont pont a kisgyermek nevelése nagyon jó alkalom arra, hogy a szülő elkezdje felelősségteljesen, odafigyelve táplálni a családját, elolvasgatni a makrobetűket a kajacimkéken, próbálja kikerülni a sok cukrot meg emulgeálószert, ne a hiperben vegyen ki tudja milyen húst meg ki tudja milyen répát, hanem inkább a piacon (bár ma már ott is oda kell figyelni).
Az üveges bébikaják legalább valamennyire biztonságosak, de azért ott is érdemes elolvasni az összetevőket, egyik-másik tele van cukorral, vagy csak simán fel van ütve rizspehellyel, hogy tartalmasabnak tűnjön, netán megnézni, hány % a gyümölcstartalom.
Bluenak üzenem, ha már megszólított, hogy fenntartom, hogy az anyatej v tápszer elég táplálék lenne a kúszó kisgyermeknek is, az én majdnem 9 hós gyerekem is szépen fejlődik az anyatejtől (szerencsére van elég), hát még a tápszertől hogy fejlődne!
De nem vagyok semmi rossznak az elrontója, ezért is kóstolgat már, meg hogy az ínyét masszírozza.
Azt is fenntartom, hogy a tornáztatás miatt nincs extra táplálékszükséglete a gyereknek. Ha vki rendszeresen sportol, akkor sem fal be utána rögtön egy féldisznyót, sőt.

Névtelen írta...

Szia!!! Meghökkentő amit láttam, ezt az ún. Zsigás felvételt.Szegény kislányt az evéshez kénne ennyire szokatnod, mint a kutyához. Elhiszem,hogy tiszta a kutya, meg minden, de azért ennyire közel nem engedném a kislányomhoz.Nem tartanám a kutyát a lakásba,hisz ha a gyerek a földön van, a kezére rátapad a kutyaszőr stb...,azt meg szájába teszi, s te a finom pulykahústól és krumplipürétől és az édességtől félted!! A kutyaszőr nem egészségtelen? Nuk te mindent fordítva csinálsz!!!

Névtelen írta...

Anonymussal annyiban egyetértek, hogy minden gyereknek más a kajaigénye - így Rékáé is teljesen egyéni! ;)
Az én 3évesem majdnem fényevő, hullateát (húslevest) és húst nem eszik (hiába rimánkodás, könyörgés, üzletelés, játék és motivációs kísérletek), hetekig elvan tejen és kiflin, és fejlődik rendesen, csak közben én hülyére idegelem magam rajta, úgyhogy nagyon megértem Réka mamájának minden igyekezetét és aggodalmát :)
A Zsiga miatt is meg kell védjem Nukadát, a kuty nem alszik együtt a gyerekkel! És ugyan ettől Réka nem hízik akkorára, mint egy Michelin-baba, viszont erős lesz az immunrendszere! :)))))

Névtelen írta...

Votív!!Bocsika de nem hiszem el, hogy a te 9 hónapos gyermeked nem enne mást az anyatejen kívűl, az megint más dolog, hogy te nem adsz neki!!!!
Másrészről ne hasonlítsd egy csecsemő és egy sportoló étvágyát össze,mert óriási a különbség.Fél disznóról szó sincs, hisz te épp csak annyit adsz, hogy az innyét masszírozd!!!!
Szerintem az állandó szoptatás lustaságra vall, könnyebb a cicit odaadni, mint a kanalat elővenni.

Névtelen írta...

Blue, sztem viszont egy anya tudja a gyereke igényeit a leginkább követni, így azt is érzi, mikor van szüksége kajára, vagy kiegészítésre.
Asszem te inkább olyan rátukmálós vagy, ha kell, ha nem, eszi, mert kapja oszt kész.
Persze ez egyszerűbb is, mint megismerni a gyereked igényeit ;)
Nálunk minden nap van itthon főtt étel, a párom is itthon ebédel, nem lustaságból szoptatok, hanem mert szerencsére megtehetem.
Az első gyereknél jóval hamarabb kezdtük a hozzátáplálást, neki más igényei voltak és más ízlése is. Ezt tiszteletben kell/lehet tartani, szerintem.

Névtelen írta...

ez az előbbi én voltam, lemaradt a szignó, bocs

Névtelen írta...

Votív!!Ne haragudj pont te írsz olyan hülyeségeket, hogy ez örület, te akarsz tanácsot adni másnak, mikor a 3 éves gyereked tejen és kiflin él. Inkább legyek rátukmálos, mint egy fényevő édesanyja.Ha már megteheted akkor 10 éves koráig szoptasd, csak az már mnem tej hanem fúj!!!!!!!!!!!főzhec te minden nap ha nem eteted gyermekedet.pl.:ha csak csokit akar enni, akkor csak csokit eszik egész nap, te vagy az anyja,v. valamilyen olyasmi.Ha most nem tudsz rá hatni, akkor sose. Úgy látszik neked csak azt lehet írni amit hallani akarsz!!!
UI.: a gyerekeknek még ha játszva is, akkor is változatos étrendre van szükségük,főleg egy 3 éves gyermeknek,te kis drága!!!!!

Névtelen írta...

Blue, asszem Te nem érted az iróniát :) a mondás szerint óvakodjuk azoktól az emberektől, akiknek nincs humora ;)
Kéretlen tanácsokról Zsanci jól szólt, uff.
A szoptatással kapcsolatban azt hiszem lehetnek tüskék benned, sajnálom.

Névtelen írta...

Votív!!! Nekem igenis van humorérzékem, csak amit előszőr írtam, te úgy vetted mintha megakartalak volna bántani, ezek után már tényleg elment a vicces kedvem. Ez a téma nem vicces.A tüskék nem bennem vannak, hanem benned!!!
Lehet,hogy nem tudtam szoptatni,nem saját akaratomból, de ami a lényeg, nem én küzdök "nem eszik a gyerek" problémával.

Névtelen írta...

Névtelen,
ÉN CSAK ÉS KIZÁRÓLAG A GYEREK IGÉNYEIRE TÁMASZKODOM!
a hét hónapos gyerekemnek eddig 3x-4x adtam almát, krumplit,stbt...és eddig mindig SIRT, amikor adtam neki! Ma is. Sirt. Nem prüszkölt, nem eltolta a kanalat, hanem sirt. Tehát az Ő igénye miatt (azaz, h Ő nem akar még mást) nem is fogok neki semmit adni.
És mégegyszer, de bizony, h elég neki a tej, ha csak az kell neki. Az elsőszülöttem egy évesen, pusztán anyatejtól 12 kilóra hizott, ami barátok közt sem kevés. És emellett kúszott-mászott-nagyharang.
az alső hsz-odhoz még annyit, h HIBÁS érvelés, angolul úgy hivják, h arguing from authority. CSak azért, mert te már többet láttál, még nem biztos,h igazad van. Sajnos!

Zsanci

Névtelen írta...

ZSANCI! nem értelek benneteket, ismerősőm kisfia, időre született, 6 hónapos, szabályszerűen bereszkett a kajáért,
pl.:disznósajt, kuki,pöri,stb...(amikor ezt ettük)
De ő is csak szoptatja, mondván elég ez neki.Szerinted ez a gyerek mit igényel, csak a tejet??
Visszatérve 1 éves kisfiadra, szegény 1 évig csak a cici, más már rohangál a csirkecombbal, tudott 1 évesen egyáltalán rágni???A hét hónapos gyermekedet lehet becicizteted kaja előtt, úgy jóhogy nem kell neki más. Hányszor ciciztetted a gyermekedet? Mennyit eszik,ha nem vagyok indiszkrét?
Ha te 7 hónap alatt csak 3-4 szer adtál neki valamit,és ő nem kérte, akkor most 1 évig cici(hány évig cici)
Lehet, amikor kínálod nem kéri, de később kínálod, vagy rögtön cicit nyomsz???
Ha a gyerekre hagyatkozol nem veszed észre a reakcióit?

Tücsi írta...

Bocsi, hogy beleszólok :-), de a gyerekek azért buknak rá a dolgokra (általában) ilyen korban, mert az un. orális korszakukat élik, mindent a szájával fedez fel! Nem valószínű, hogy a disznósajtot meg szeretné enni, csak a szájához érinteni, megérezni a textúráját. Ugyan úgy rábukna a hypósflakonra, vagy az erőspistára, mint a kiflire, banánra...

Névtelen írta...

Az egy jel, mert az illatot érzi egy gyerek, bármilyen hihetettlen,mert tudja, hogy anya eszik és ő is megakarja ezt kostólni,vagy tényleg csak a szájához érinteni, és mikor ez megtörténik , és érzi, hogy ez jó akkor képzeljétek el még ízleni is fog neki,akármilyen hihetettlenül hangzik.Az igaz, hogy mindent a szájához akar venni, hisz azt nem tudja mondani, hogy add ide,mert ez jól néz ki, és finom az illata.Ahogy esztek, nem idegesít ahogy a gyermeketek nézi, ő is megkóstólná.
Lehet az a baj túl vagy iskolázva, de remélem a gyermekednek nem ilyen szakszavakkal magyarázol el dolgokat,mert nem biztos, hogy megfogja érteni.

Névtelen írta...

Blue,
szegény egy évig legtöbbször bizony cicit kapott, a hátrányos helyzetű, pedig adtam neki mást is, de ÉRDEMBEN nem kapott mást, csak azért, mert ez volt az igénye. Tehát, rágcsált ő már kiflit, banánt, ezt-azt, de messze nem evett annyit, mint a vele egykorúak, viszont pont olyan súlyban volt, sőőőőőőőőőt, sokkal dagadtabb volt, mint ők.
Most öt éves, okos, értelmes gyerek, szinte MINDENT megeszik, olyat is, amitől mások hátast dobnak, brokkoli, máj, halászlé (csipősen is), kelkáposzta főzelék (amitől nekem a hideg futkos a hátamon)
A másik gyerekem is pont ilyen volt, azzal a különbséggel, h gyorsabb az anyacseréje, igy jóval soványabb, 8-9 kiló körül volt 1 évesen, viszont azért azt is tudni kell, h ő JÓVAL többet evett mást, mint a bátyja, és mégis majd' 4 kilóval volt kevesebb nála. Viszont ő is messze kevesebbet evett az "átlagnál". Most 3 éves lesz, és mivel már jó egy éve nem kap tejet, csak "rendes" kaját eszik, semmivel sem lett testesebb, amióta mindent eszik.
Szóval, ezen nem múlik semmi.
A cukorról, fehérlisztről meg az a véleményem, mint az előttem szólóknak, inkább méreg, mint étek.
ja, és szegény szerencsétlen gyermekeim, akiket képes vagyok anytejjel tukmálni, ahelyett, h a jó pörköltszaftot nyomnák, vajon miről maradnak le, ha csak 2 évesen találkoznak először a májkrémmel?
semmiről. Max annyiról, h életüknek (mondjuk) 70 évéből "csak" 68-at töltenek hús és fagyievéssel, ellenben azokkal, akik a 70 évükből 69 és felet töltenek ezzel.
NINCS JELENTŐSÉGE!!!!!
kicsit később ismerkedik meg ezekkel, és??? annyi "hátrányuk" származik max belőle, h ESETLEG (mert tudom,h ez sem 100%-os garancia) szóval, ESETLEG nem lesznek 40 évesen minden szarra allergiásak, nem a gyomor és bélrák viszi el őket, nem lesz annyi lukas foguk. ESETLEG. (feltételes mód!!!)
és nekem már ez a kevés ESETLEG is nagyon sok.
egyébként meg, ha Ő kérné, én ADNÁM! Hidd el, tudom ;))) SOKKAL KÖNNYEBB kajákat kotyvasztani, mint szoptatni két évig.
NEM az én választásom. Ha engem megkérdeztek volna, én fél-egy éven túl nem szoptattam volna őket. De ők nem kérdeztek meg erről.
tehát nem én tukmálok, hanem ők a rámenősek.

eccehomofaber írta...

Hát ez mekkora buli !! Nuk, te valamit nagyon jól csinálsz, hogy ennyi ember idetévedt :

ZSnaci :) annyira jól esett a hozzászólásod, már-már a topikban érzem magam, hehe

mellesleg az én gyerekem, aki köztudomásúlag a zabagép kategória és 4 és fél hónapos kora óta mindent eszik bármikor (persze a választék szűkös, pehelyéknél diktatúra van) most épp alig egy-két falatot egy nap, csak tejecskét és egyéb tejtermékeket. Lehet, hogy tejszelettel és csokoládéval kéne etetnem? hehehe

Tücsi írta...

Szia Anyabanya!
Kornél javasolta, hogy minél kevesebb időt töltsön a gyerek az autós ülésben, ezért megpróbálom az utazásokra szorítani a benne töltött időt. Rékánál az lenne a jó, ha nem tudná feszíteni magát semmilyen helyzetben sem (nem csak az evés, de minden más helyzetben is), ezért kéne törekedni az ölben összegombolyított pózra (miközben a két, újonan növesztett kezemmel a két kis lábfejét kéne vissza feszítenem...)
Persze belerakhatnám, mert elvan benne, csak utána meg jön a lelkiismeret-furdalás, hogy gátoltam a gyerek javulását. Hiába, én már csak ilyen hüle vagyok. De még beszélhetünk róla egyik reggel ;-)
Réka puszilja Hangát!!!

Névtelen írta...

és még egyvalami...
sztem legyen az, h mostantól SENKI NEM SZÓL BELE a MÁSIK dolgába, és MINDENKI ÚGY CSINÁLJA, ahogy Ő MAGA JÓNAK LÁTJA.
Jó?
mert ennek NINCS semmi értelme...
a gyerekeink igy is, úgy is fel fognak nőni, és a mi szemünkben ők lesznek a TÖKÉLETESEK. Az ő szemükbe meg MI.
Ámen.

eccehomofaber írta...

Blue - ugye te csak viccelődsz velünk??????? Az nem lehet, hogy komolyan mondod...

Névtelen írta...

Szia! Amikor etetted Rékát szerintem arra az időre nyugodtan tedd az autósülésbe lelkiismeretfurdalás nélkül, hisz ha evés közben is úgy tornáztatod ill. úgy helyezed, ahogy az kellenne akkor tényleg nem fog enni, rossz élmény lesz neki az evés.Az amikor eszik az csak arról szóljón, így is eleget van mozgatva.

Névtelen írta...

Zsancinak üzenem,ha rosszul esik neki, hogy valaki beleszól más nevelésébe(amúgy se erről van szó),ill.csak tanácsokat próbál adni,akkor ne olvassa el,ill. ő se szóljon hozzá.Mivel láttam ő is diskurált Blue-val.

Névtelen írta...

Wow, izzik a levegő :)

Nuk,
jöttem támogatni :) te egy jóóóó anya vagy! :)

Blue,
azt tartom, hogy bizonyos - elég tág határok közt - mindenki azt, és akkor ad enni a gyerekének, amikor jónak tartja... lehet nem egyet érteni, de az igazság sajna sokféle, és gyerekről gyerekre (anyáról anyára) változik. És minden anyának mástól áll égnek a haja. Én pl. adok cukrot és lisztet, mértékkel, de ugyanúgy elfogadom, ha valaki ezt nem teszi. Nem kezdek el kajabálni és beszólni.
Az én gyerekeim pl. mindkettő igen jó evő volt, pedig több, mint egy éves korukig kaptak anyatejet. Mi nem is tápszereztünk, rögtön tejre váltottunk. Van, aki ezen akad ki: minek nem adtam tápszert a gyereknek, és miért adtam 1 éves kor után tejet (van, aki 2 éves korig tiltólistán tartja a tehéntejet allergiától függetlenül). Csak. Az én dolgom.
De szép számmal ismerek olyan babákat - és hidd el, tényleg vannak ilyenek! - akik egyszerűen NEM hajlandóak anyatejen kívül mást enni... normármost mit csináljon ilyenkor az anya? Tömje? Mint egy libát? Ha a gyerek fejlődik-gyarapszik-nő-egészséges? MINEK?
Szóval nyugi, az itt jelenlevők egyike sem éhezteti a gyerekét, vagy von meg tőle olyasmit, létfontosságú! Csak ahány ház, annyi szokás ;)
A kutyákról: a tiszta és egészséges háziállatok körében ésszerűen levő gyerek (ebbe egy kis szőr lenyelése és néhány nyálas puszi is bőven belefér) egyrészt nagyon ritkán kap el bármit, másrészt sokkal kisebb a valószínűsége, hogy később állatszőr-allergiás lesz. Ez tény.

Tücsi írta...

Háááát, sajna a túliskolázottól még messze vagyok, de ha a Réka holnap megkérdezi, hogy miért vesz mindent a szájába, így fogom neki elmondani :-)))))

Az a baj, hogy az ülésből is kifeszíti magát, akkor már jobb, ha én ölelgetem, nem???

Névtelen írta...

Névtelen,
én elolvasom, oszt jól nem osztogatok tanácsokat, max azt, h ne osztogasson tanácsokat...:DDDD
no, és néha elb...szom...
igy jártam.
most mennem kell, egy férfi van a tévében, akivel mindig öröm találkozni.
és, még egy szó: a tanács, csak akkor jó, ha úgy kapja az ember, h KÉRI!
kéretlen tanács...hmmm...grrr...szar ügy.

Névtelen írta...

gondoltam,hogy senki se éheztteti a gyerekét.ja a kutyaszőr, ha lenyeli nem lesz később allergiás, akkor a tejjel és azokkal a dolgokkal is így van amit elvileg nem szabad most kapnia.Tök jó!Amúgy már nem is lehet hozzászolni a dolgokhoz,akkor csak szép és dicsérő szavakat írjunk egymásnak, ok. én is ezt fogom tenni, csak az a baj, hogy amit gondolok azt azonnal leírom.De ahogy látom nem lett volna ennyire ilyen nagy forgalom, ha Blue is csak dicsérő szavakat írt volna.

Névtelen írta...

Bár én csak a végére értem ide, azért leírnék én is egy-két dolgot.

Az én szegény csenevész gyermekem (14 kiló, 85 cm) a mai napig szopizik, napjában háromszor. Eszik mellette rendesen, néha annyit, mint egy felnőtt. Mindent kap, amit megkíván, illetve van amit azért cenzúrázok. ;) Például még életében (16 hós) nem látott tejszeletet (oké, tejpépet már igen) - Indi, lehet hogy igazad van ;)-, nem úgy, mint egy ismerősöm kislánya, aki nyolc hósan kiverte már a raplit azért, ha a hűtőt kinyitva nem találta a kedvencét. Anyuka meg elképedve kérdezte, hogyhogy nem ismeri az én törpém. Csak mert én nem ismertettem meg vele. ÉS? nem maradt le semmiről. Helyette adom a gyümiket, a saját készítésű sütiket. ezzel úgy gondolom, jóval kevesebbet ártok, mint holmi izémicsodákkal...

Kutty és bármely háziállat. Igenis kell. Én a magam részéről sok állat közt nőttem fel, imádtam őket, és kutya bajom :D sincs - kopp-kopp. Se allergia, se túlzott göthösség, semmi. És szegény megboldogult, imádnivaló dokinénink is az erősített immunrendszer ;) híve volt.

Ki hogyan, milyen testhelyzetben eteti babáját: azt hiszem, itt sokmindenről nem tudnak azok, akik névtelenül, értetlenkedve próbáltak tanácsot adni Neked ez ügyben Nuk. Tudom, milyen nehéz Nektek, adja ég, hogy mihamarabb az legyen az örömöd, amit fentebb felvázoltál :)

Úgyhogy Nuk, csak így tovább. Add csak azt, és úgy, amit jónak látsz és tudom, hogy ha Rékának valamire kedve szottyan, azt megadod neki :D

Vica

Névtelen írta...

Húh micsoda parázs vita van itten kérem szépen....
Én nagyon "rossz" anya voltam, mert gyerekem nagyon sokáig csak anyatejet kapott, aztán sokáig csak gluténmentes pépeket és gyümölcsöket és zöldségeket, majd lassan a többi finomságot és csak két éves korában kapott tejet és hasonlókat. Csokit most télapóra evett először, nem voltam heppi, de ennek is el kellett jönnie. Fehérliszt és cukor nincs itthon, igy azt nem erőltetjük, bár illúzioim nincsenek, hogy miket kap a bölcsiben. :-)
Lehet, hogy én nagyon túlparáztam. Viszont kapott sok "üveges" bio urihuncutság kajákat (mondván, hogy én húshoz nem nyúlok hozzá ha nem muszáj)--gyertek mókusok. :-)
Szerintem ez az etetés dolog nagyon egyéni, hiszen az is változó, hogy miben járatom a gyereket az is, hogy milyen körülményeket tudok és akarok teremteni, tehát szerintem nincs jó vagy rossz. Hiszen semmi sem fekete vagy fehér, egyik gyerek igényli a hozzátápit a másik nem. Hú de bölcs lettem. :-) Én nem szeretnék neki felvágottat adni, de persze tudom, hogy a nagyszülők adnak, eleinte kicsit mérges voltam, de mára belettám, teljesen felesleges, baja nem lesz.
Persze vannak számomra is alapelvek, amiket szeretnék majd a következőnél is követni, de tudom, hogy ott nem leszek ennyire paraanyúúúúúúúú. Szerintem minden minden másban kár a másikat lehurrogni, hiszen nem egyetlen út van, hanem rengeteg ösvény ami járható.
Johi voltam, és fáradt, úgyhogy lehet, hogy borzasztó zagyva a mit írtam.
Jaj még valami:
A kutyáról pedig én is azon a véleményen vagyok, hogy kimutatott tény, hogy immunrenszerünk akkor lenne a legerősebb, ha egy disznóval és más egyéb állatkákkal élnénk együtt. Sajnos nekünk semmilyen állatunk nincs, miután Felhő kutya itt hagyott minket. :-( Tehát hajrá kutyaszőrre fel, Réka tuti nem lesz semmire allergiás.

Névtelen írta...

Nuknak:
egy nemevő és egy jólevő gyermek anyjaként csak azt tudom hangsúlyozni, hogy egyik se rajtam múlt, szóval nem benned van a hiba, ahogy már írtam is, és csak nyugodtan tarts ki az elveid mellett, akármik is legyenek azok :) (vagy írd felül őket, az elvek úgyis arra valók :P)

Bluenak:
Lehetséges, hogy félreértettél (elég sokmindenben).
Most direkt jól megnéztem a két gyerekemet, van egy normál testalkatú (de bivalyerős) aligevő, meg egy dundi kis anyatejes+zöldség-gyümölcsevő, és mindkettő egyformán boldog és egészséges, semmi különbség nincs köztük.
És egy távolról sem evőbajnok gyerek mamájaként nem hiszem, hogy csak rosszat tudnék mondani anyatársamnak, aki hasonló cipőben jár :)
A kisebbik annyit eszik (bármiből), amennyit kíván, nem kergetem őt se az asztal körül, ahogy a nagyobbat se. vagyis őt egy kicsit, de nem erőszakosan.
Sztem teljesen normálisan étkezünk, attól még hogy nem döntök bele répacukrot a tejbegrízbe vagy a teába, nincs itt sem szigor. Amit főzök, abból mindig kapnak a gyerekek, a picike is most már egyre többet, de még cenzúrázva. Szvsz nem attól lesz boldog vagy boldogtalan valaki, hogy pörköltet eszik-e, vagy épp vega.

Névtelennek:
Lehet kritizálni, de akkor lehessen ellentmondani is a kritikának (ne úgy fogd fel, hogy aki nem puncsol, az már inkább ne is írjon). Megfér mindenhol mindennek az ellenvéleménye is, csak nem mindegy a csomagolás meg hogy ismeretlenül az ember mit kockáztat meg.

Névtelen írta...

szia! Amúgy engem a névtelent Anitának hívnak,és nem kritizálok senkit!!!Tényleg nem az a szándékom,lehetünk több véleményen, ez csak jó, hisz az ember így többet tudhat dolgokról.Most már csak azt nem tudom, hogy mit kockáztatok meg ismeretlenül???

Névtelen írta...

Szia Anita :)
Azt, hogy esetleg milyen ítéletet mondassz (mond vki más) ismeretlenül. Vagy leszúrod/ja vki Réka mamáját olyasvalamiért, amit nem is követett el. Lehet, hogy egyszerűen csak keveset tudunk egymásról, és nem is olyan nagyon eltérő a véleményünk ;)
písz

Névtelen írta...

Szia Nuk,
Végre sikerült elolvasnom az utóbbi bejegyzéseidet :) Mivel már lejátszott téma az etetés, ezért nem is akarok már nagyon belemenni, de ettől függetlenül szeretnélek én is megerősíteni, h semmit sem csinálsz rosszul!!! A kajákat én a babafalvás táblázat alapján vezettem be Adélnál. Volt olyan, h ugyan írta a táblázat, h azt az adott dolgot már adhatom neki, azoban én mégis csak vártam vele egy vagy akár 2 hónapot is. Úgy éreztem, h azt a dolgot még nem kéne Adélnak adni és szerintem itt jön be az, amit már a többiek is írtak, h az anyuka a saját belsőhangjára hallgat. Én nem érezem úgy, h Adél emiatt vmiről is lekésett volna.
És ameddig engem a dokinő is megerősít abban, h jól haladunk a cici és hozzátápi ügyében, addig nem is izgat és nem aggódom azon, h vmit elrontottam.
És hát a súly. Adél ameddig csak szopizott hízott megállás nélkül (havonta kb. egy kilót) és ahogy kezdtünk átállni a rendes kajákra úgy kezdett egyre kevesebbet hízni. Persze azért ebbe az is belejátszik, h Adél most már egyre többet mozog, viszont rengeteget eszik. Szerintem ezt már írtam is a fórumon, h legalább 400 grammokat eszik egy evésre és mégis alig hízik. Szóval a súly nem feltétlenül van pariban azzal, amit eszik. És a lényeg lemaradt, a 400 grammos étkezései túlnyomó többségben húsos kaják. Tehát még azt sem lehet mondani, h hiába eszik ennyit a gyerek és még sem hízik, mert csak zöldséget vagy mert csak gyümölcsöt kap.
Szóval ne aggódj, mindent remekül csinálsz.
És állatbarátként tudod mit gondolok Zsiga és Réka kapcsolatáról ;-)
curse voltam